Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Λευκή σημαία



Ακούω
την έπαρση της εφηβείας από το διπλανό δωμάτιο
με μορφές γέλιων και αστείων που αδυνατώ να ακολουθήσω
και με πλημμυρίζει μια θλίψη
            σαν τα πίσω μπαλκόνια των πολυκατοικιών στην γειτονιά μου
                        που με έχουν μάρτυρα να καπνίζω μόνος
και τα κοιτώ σιωπηλός να ραγίζουν τα βράδια μου
ανάμεσα από κάτι ξεραμένες γλάστρες της συμφοράς
            όταν στεγνώνω τις απώλειές μου στα μανταλάκια
                        αθέατος
κι ακούω τους ήχους της πατρότητάς μου
δίπλα μου
να ενηλικιώνονται
            ενώ εγώ κοιτώ τις ζάρες στα χέρια μου
να πληθαίνουν
                                                και να βαθαίνουν
                                                            ερήμην μου
με την όσφρηση και την ακοή προβληματική
θυσία στη μεγάλη έκρηξη
που διαμέλισε ότι αθώο μου είχε περισσέψει
            λίγα πράγματα δηλαδή, λίγα αλλά πολύτιμα
σφραγίδα στα άλαλα τα χείλη μου
βότσαλο ριγμένο στης γνώσης τα απόνερα
ένα άδειο κέλυφος σε χιλιοπατημένη παραλία
                        απέμεινα
νωθρό
            γυρτό
                        μαραμένο
                                                ένα τίποτα με την συνείδηση λειψή
                                                και τα μάτια στεγνά
με τις ίριδες κουρασμένες
                                                                        παραδομένες πια και ετοιμοθάνατες
με τις στιγμές μου πλεγμένες ατόφιο πόνο και παράδοση
κι ένοχες απορίες
σαν κακοφτιαγμένα κοφίνια στη λαϊκή αγορά που λέμε Ζωή
                                                                        και προφέρουμε με κούραση
                                                                                    ψευδά
                                                                        και με λάθος τονισμούς
                                                                                                στο παζάρι λοιπόν
μουγκός πωλητής μιας πολύγλωσσης φενάκης
                                                                        μοναχός σε σκήτη
                                                                                    μονάχος σε σήψη
ξεμοναχιασμένος φαντάρος
                                                            με όλες τις γραμμές της μάχης γραμμένες
πάνω στα διαλυμένα άρβυλα
εξαντλημένος
προδομένος
από άσφαιρα πυρομαχικά και λειψές προμήθειες
υπερασπιστής ξεχασμένων σκοπών
με αλλότριους εχθρούς πίσω κι αλλιώτικους μπροστά
            και τους φοβερότερους
τους πιο αιμοβόρους
τους πιο ανελέητους
εκείνους που μπορούν να μας τσακίσουν αθόρυβα
που ‘χουν πάρει ύπουλα  και σιωπηλά την μορφή συμπολεμιστών
και στέκονται μαρμαρωμένοι δίπλα μας
άσχημοι και άδειοι φύλακες της συνήθειας
κλακαδόροι αριβίστες, πεμπτοφαλαγγίτες του ωραίου
μηχανικά υποστηριγμένοι και δρώντες
ανύπαρκτοι
ανίεροι υπερασπιστές του πρέποντα αιώνα
-         αμήν –
Πόση ερήμωση έχει ένα άδειο χαράκωμα
            πόση κι άλλη τόση κι ακόμη παραπάνω
                                                            πίκρα·
που οι εχθροί φαίνεται να είναι γνωστοί σε όλους μα όχι σε εμένα
κι οι φίλοι μου προχωρήσανε μπροστά
                                                κι απέμεινα
με όλα τα άδεια και χρησιμοποιημένα πυρομαχικά και στομωμένες τις κάνες
να μαζεύω ταυτότητες και ματωμένες γάζες
να χαρτογραφώ άτσαλα τα πεδία των μαχών
και ναρκοπέδια
από κομματιασμένα κορμιά μισοκαμμένα εγώ και τεράστιους κρατήρες
πασχίζω μια απάνεμη σπηλιά να βρω
μακριά από αίματα πεθαμένους και οιμωγές
και φίλους κομμάτια
Και δεν βλέπω να προλαβαίνω  απολυτήριο
                        μου τελειώνουν και τα σύννεφα στους ουρανούς μου
στερεύω κι από ιδέες κι από ενισχύσεις

κι ούτε ένα πανί λευκό δεν απέμεινε τριγύρω να κουνήσω…


3 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Θα ήθελα να είναι πολλά πράγματα, όμορφα πράγματα, αλλά τελικά, ναι, κραυγές είναι
      Σ' ευχαριστώ που τις άκουσες

      Διαγραφή
  2. όμορφες είναι και οι κραυγές ..δείχνουν πως δε νικηθήκαμε ακόμη..

    ΑπάντησηΔιαγραφή